لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ
وقت خواندن ندارید؟ play را فشار دهید و به مقاله گوش دهید!

لینک سازی ستون هر استراتژی SEO است. این کار مبتنی بر ایجاد شبکه ای از پیوندها در صفحات شما برای نشان دادن اقتدار شما در یک زمینه معین به Google است.

آیا تا به حال فکر کرده اید که موتورهای جستجو چقدر به آنچه پیوندها می گویند اهمیت می دهند؟

خزنده های وب از طریق پیوندها محتوای جدیدی را برای فهرست بندی و کشف ارتباط صفحات با یکدیگر کشف می کنند.

این روابط ارتباط واقعی یک صفحه وب را نشان می دهد ، که برای موقعیت بالا در نتایج جستجو ضروری است.

به همین دلیل ایجاد یک وب سایت با طراحی ریسپانسیو ، بهبود سرعت صفحه آن و ایجاد محتوای مرتبط کافی نیست.

وقت آن است که به ساختمان سازی نگاه کنید و یک شبکه قدرتمند از پیوندها به وب سایت خود بسازید!

آیا می خواهید در مورد به کارگیری لینک سازی و دستیابی به بهترین نتایج با استراتژی بازاریابی دیجیتال خود اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

مقاله ما را دنبال کنید تا بدانید:

لینک سازی چیست؟


چرا پیوندها مهم هستند؟


گوگل چگونه پیوندها را ارزیابی می کند؟


تکنیک های اصلی ایجاد لینک چیست؟


بهترین ابزارهای ایجاد لینک چیست؟


فقط به خواندن ادامه دهید!

لینک سازی چیست؟
پیوندسازی مجموعه ای از استراتژی های سئو است که هدف آن ایجاد شبکه ای از پیوندها به یک صفحه برای افزایش ترافیک و تقویت اقتدار آن در موتورهای جستجو است.

پیوندها می توانند خارجی یا داخلی باشند. از نظر ساخت پیوند ، موارد خارجی از سایت های دیگر تهیه می شوند که به آنها لینک های پشتیبان یا لینک های ورودی نیز گفته می شود.

این پیوندها نشان می دهد که گوگل محبوبیت و اعتبار یک سایت را در بازار دارد. موتور جستجو پیوندهای منتهی به سایت را بررسی می کند تا تعداد دفعات ذکر شده و کیفیت آن منابع را ببیند.

هرچه پیوندهای بیشتری از سایت های معتبر و محبوب دریافت شود ، گوگل سایت بیشتری را در زمینه تخصص خود در نظر می گیرد.

هوش الگوریتم همچنین متن لنگر ، محتوای اطراف پیوند ، موقعیت صفحه آن و سایر عواملی را که در زیر به آنها عمیق تر نگاه می کنیم ، در نظر می گیرد.

همه این عناصر بر نمایه سازی و رتبه بندی صفحه پیوند شده تأثیر می گذارد.

اما پیوند سازی شامل پیوندهای داخلی است ، آنهایی که در صفحات سایت موجود است. آنها ممکن است صفحات داخل یا خارج از سایت را هدف قرار دهند.

گوگل همچنین این پیوندها را برای درک کیفیت و ارتباط یک صفحه و در نتیجه این که آیا رتبه بهتری در نتایج جستجو دارد ، ارزیابی می کند.

اما ، مانند هر تصمیمی در دنیای سئو ، قبل از نگرانی در مورد ربات ، ابتدا باید کاربر را در نظر بگیرید.

به همین دلیل ، پیوندها در درجه اول راهی برای بهبود تجربه کاربر با اجازه دادن به آنها برای کشف محتوای اضافی در هنگام مرور صفحه است.

بنابراین ، به جای ایجاد لینک سازی به صورت مصنوعی ، فقط زمانی پیوندها را اضافه کنید که برای کاربر منطقی باشد. به این ترتیب از طریق این استراتژی ترافیک و قدرت را به دست خواهید آورد.

تفاوت بین ایجاد پیوند و سئو خارج از صفحه
اگرچه اصطلاح سئو خارج از صفحه اغلب به جای ساخت پیوند استفاده می شود ، اما مفاهیم آنها متفاوت است:

سئو خارج از صفحه به تمام استراتژی های بهینه سازی موتورهای جستجو اشاره دارد که فراتر از صفحات یک سایت اعمال می شوند.
پیوندسازی شامل ایجاد شبکه ای از پیوندها برای تقویت اقتدار صفحات است.
سئو خارج از صفحه شامل پیوندهای دریافتی از سایت های دیگر ، بخشی از استراتژی ایجاد لینک است. اما شامل نام های تجاری بدون پیوند نیز می شود که یک عامل رتبه بندی اضافی برای گوگل است.

بنابراین ، ایجاد پیوند تنها یک بخش از سئو خارج از صفحه است

در استراتژی ایجاد لینک ، مهم است بدانید که نمی توانید فقط به فراتر از سایت خود نگاه کنید.

ایجاد شبکه ای از پیوندها برای نشان دادن ارتباط شما با Google شامل دریافت پیوندهای خارجی (بخشی از سئو خارج از صفحه) و افزودن پیوندها در صفحات شما (بخشی از سئو روی صفحه) است.

بنابراین هنگام برنامه ریزی استراتژی ایجاد لینک خود ، باید به سئو داخلی و خارج از صفحه نگاه کنید.

به خاطر داشته باشید که یکی از ویژگی های سئو روی صفحه این است که تحت کنترل شما است-شما می توانید صفحات خود را ویرایش کرده و پیوندهای داخلی خود را به بهترین شکل متناسب با اهداف خود بهینه کنید.

در مورد سئو خارج از صفحه ، ممکن است بتوانید بر آن تأثیر بگذارید ، اما تصمیم برای پیوند دادن و ذکر سایت شما مستقیماً در کنترل شما نیست.

چرا پیوندها مهم هستند؟
پیوندها از همان ابتدای راه اندازی وب مهم بوده اند. شبکه جهانی وب را می توان مجموعه ای از اسناد به هم پیوسته که یک وب را تشکیل می دهند ، تعریف کرد.

پیوندها مسئول این ارتباطات هستند و به کاربران اجازه می دهند بین صفحات ، سایت ها ، تصاویر ، فیلم ها و فایل ها حرکت کنند.

موتورهای جستجو برای خزیدن و رتبه بندی وب سایت ها به این ساختار پیوند متکی هستند.

در ابتدا ، موتورهای جستجو محدود به فهرست بندی و سازماندهی سایت ها به ترتیب حروف الفبا یا فهرست ها (هنر ، ورزش ، اخبار و غیره) بودند. سایت ها برای نمایش در این فهرست ها باید ثبت نام می کردند.

زمانی که سایتهای نسبتاً کمی وجود داشت ، این روند خوب بود. اما با افزایش چشمگیر حجم کاربران ، وب سایت ها ، محتوا و جستجوها ، موتورهای جستجو نیاز به بهبود الگوریتم های خود برای ارائه نتایج بهتر جستجو داشتند.

ابتدا موتورهای جستجو نیاز به ثبت نام سایت ها را برطرف کردند. ارائه دهندگان جستجو شروع به جستجوی سایت هایی کردند که در فهرست خود قرار دهند. بنابراین ، مأموریت فهرست نویسی تمام صفحات وب و در دسترس قرار دادن مطالب به صورت سازمان یافته در اختیار کاربران آغاز شد.

برای انجام این کار ، موتورهای جستجو از ساختار به هم پیوسته وب استفاده کردند.

و امروزه نیز به این روش ادامه می دهد: پیوندها مسیرهای وب روبات های موتور جستجو را نشان می دهند که وب سایت ها را برای فهرست بندی مطالب یا به روزرسانی های جدید جستجو می کنند.

پس از آن ، دیگر فایده ای در سفارش سایت ها به صورت حروف الفبا وجود نداشت. لازم بود تجزیه و تحلیل شود که چه صفحاتی ارائه می دهند و آیا آنها پاسخ هایی را که کاربران به دنبال آن هستند ، دارند یا خیر.

در این مرحله از داستان ، گوگل در خط مقدم قرار گرفت. محبوب ترین موتور جستجو در جهان امروز سفر خود را با معرفی الگوریتمی که تحولی در جستجو ایجاد کرد آغاز کرد: PageRank.

PageRank عوامل متعددی را برای رتبه بندی سایت ها در فهرست جستجو در نظر گرفت. این الگوریتم محتوای صفحه را بر اساس کلمات کلیدی و محبوبیت آن در اینترنت ، که از طریق شبکه پیوندهای آن اندازه گیری می شود ، تجزیه و تحلیل می کند.

هدف اندازه گیری ارتباط سایت با توجه به تعداد پیوندهایی بود که از سایت های دیگر دریافت کرده بود.

این منطق مشابهی را در دانشگاه به کار می برد: هرچه استناد بیشتری به نویسنده برسد ، اقتدار بیشتری در زمینه معینی دارد. بنابراین ، هرچه پیوندهای بیشتری به یک سایت دریافت شود ، بیشتر در زمینه تخصص خود مرتبط است.

در نتیجه ، پیوندها اقتدار یک وب سایت را نشان می دهند. این نیز به این ترتیب است که آنها برای موتورهای جستجو و متخصصان SEO مهم شده اند.

از زمان معرفی PageRank ، الگوریتم گوگل همچنان در حال تکامل است.

آنها به زودی متوجه شدند که تعداد پیوندها برای اندازه گیری اهمیت یک سایت کافی نیست ، زیرا به سادگی می تواند صدها پیوند ایجاد کند.

بنابراین ، گوگل شروع به در نظر گرفتن تنوع و کیفیت صفحاتی کرد که به بک لینک اشاره می کردند.

این الگوریتم تعریف می کند که وقتی صفحات با کیفیت بالا از دامنه های مختلف پیوند ایجاد می کنند ، صفحه ای که به آن لینک می دهند بخشی از اختیارات خود را دریافت می کند ، که معمولاً به آن آب پیوند می گویند.

بنابراین ، موتور جستجو می تواند سایت ها را با توجه به سطح اعتبار آنها در بازار طبقه بندی کند.

در این مرحله ، قابلیت اطمینان سایت (TrustRank) ، تکیه گاه متن ، موقعیت بک لینک ها در صفحه و چندین فاکتور دیگر که ما در زیر آنها را بررسی می کنیم ، نقش داشتند.

صفحه ای که به صفحه دیگر پیوند می دهد ، راهی را برای خزنده وب نشان می دهد و URL هایی که اقتدار خود را با آنها به اشتراک می گذارد. بنابراین ، پیوندها برای خزیدن و رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجو ضروری هستند.

گوگل چگونه پیوندها را ارزیابی می کند؟
الگوریتم گوگل از عوامل زیادی برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند که شامل ارزیابی پیوند است.

اکنون به عوامل اصلی که Google در نمایه پیوندهای صفحه ارزیابی می کند ، نگاهی می اندازیم. این ارزیابی بسیار فراتر از کمیت است ، همچنین با توجه به کیفیت ، بر اساس معیارهای مختلف.

در اینجا عواملی است که باید در استراتژی ایجاد لینک خود در نظر بگیرید.

تعداد پیوندها
این اولین عاملی بود که گوگل پذیرفت. این اساس PageRank را تشکیل می دهد: هرچه پیوندهای بیشتری به یک سایت دریافت شود ، بیشتر به آن توجه می شود. تعداد پیوندها به یک صفحه محبوبیت آن را در وب نشان می دهد.

امروزه این معیار یکی از مهمترین عوامل در ارزیابی پیوندهای گوگل است ، اما نمی توان آن را جداگانه در نظر گرفت.

دریافت پیوندهای متعدد از سایت هایی که مرتبط و قابل اعتماد نیستند ، فایده ای ندارد. لازم است کمیت را با عواملی که در زیر خواهیم دید مطابقت دهیم.

مطالب مفید

آموزش سئو در وردپرس

جذب فالوور در اینستاگرام

برنامه نویسی چیست؟

وردپرس چیست؟

والیبال